Host family - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Host family - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Host family

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Oktober 2014 | Nepal, Jorpati

Dag 9, 9 okt 2014

Geachte vrienden,

Opstaan, aankleden, tas inpakken, tandenpoetsen enzovoort en dan op naar het gesprek met Gelu over de project keuze. We komen tot de conclusie dat Terrance en Julie naar het platteland meer gaan(benepa) en dan kan ik inplaats van Terrance naar het klooster om monniken engelse les te geven.

Dus even later zit ik met Renske en Miriam in het busje over een hobbel weg en eerst brengen we hen weg. Dan zit je ineens alleen in een busje naar een host family zonder begeleiding of ook maar iets. Even wennen om weer zonder Nederlanders te zijn, maar ik laat het maar over me heen komen! Als ik aankom bij het gast gezin is het heel gezellig en iedereen is super lief! Het is er best druk, want de vader en moeder hebben een dochtertje en passen op de docher van iemand anders. Ook zijn er een oom en een neef op bezoek en 2 chinezen! Genoeg entertainment dus. Ik zit hier met 2 amerikaanse meiden en ze zijn erg lief :) De ene(Meredith) is echt typisch amerikaans en de ander(Jenniffer) is heel volwassen en heeft onder andere in Duitsland gewoont. Ik merk al snel dat ik goed met haar kan praten.

Samen met Meredith brengt Chan ons naar het klooster waar we les gaan geven. Het is 10 minuten lopen en een prachtig gebouw! Er zitten hier in de buurt een hele hoop kloosters, omdat ze dichtbij de grootste Stupha van Nepal willen zijn. In het klooster zijn normaal ongeveer 200 leerling monniken, maar vanwege de festivals en vakantie zijn er een stuk of 50.

Als Chan ons de lokalen laat zien is het wel even schrikken. In tegenstelling tot de prachtige buitenkant van het gebouw zijn de lokalen vies en saai. Er is niks anders dan stoelen een een schoolbord. Meteen krijg ik het gevoel dat ik de Lokalen wil opvrolijken. We krijgen te horen dat de lessen waarschijnlijk 's ochtends tussen 10-12 zijn en dat er 's middags rituelen zijn die we soms ook mogen bijwonen! Spannend!

Terug in het huis hoor ik van Jenniffer dat in het klooster waar zij les geeft de lokalen ook zo saai zijn. Ik besluit haat te helpen, want samen kom je verder en bereik je meer dan allebij alleen iets beginnen. Dan gaan we met ze drieën naar de Super store. Heel fijn om weer is een supermarkt te zijn met de grote van een ikea bijna. Hahahha. En dan kan ik wat eten inslaan voor de komende tijd.

Terug in huis zitten we lang te praten als de spin die eerst op het plafond zat en vervolgens verdween, ineens naast onze voeten opduikt... Dit gebeurde niet geluidloos natuurlijk hahah. Tseten (chans vrouw) schiet ons te hulp en terwijl ik in de huiskamer ga zitten iet Meredith hoe Tseten er een ware jacht door de kamer van maakt en de ontzettend snelle spin voo ons plet! YEAAAH!!

Nu kan ik gerust slapen :)

Night night x

  • 11 Oktober 2014 - 06:57

    Itske:

    Al die lieve mensen overal, fantastisch! Maar je beseft wel dat jij de constante factor bent in dit verhaal? Dat mensen zo lief voor je zijn, komt waarschijnlijk net zo zeer/meer doordat jij zelf zo bent en dat in mensen oproept :) succes met het opvrolijken van de scholen, super idee, als iemand het kan. .. ;) dikke kus

  • 11 Oktober 2014 - 08:35

    Jaap:

    Ik wist al dat er ergens een verhaal zou komen over beestjes

  • 11 Oktober 2014 - 11:28

    Joke:

    Hoi druif, veel plezier met het 'klussen' . Monnikken doen toch aan meditatie en/of yoga misschien kan je daar wat ervaring in opdoen. Hoe slapen jullie eigenlijk, op matjes of bedden ? Hoe groot is het huis . Hebben jullie een eigen kamer ? Blijven de twee amerikaanse meiden net zolang als jij ? Werkt de klamboe niet tegen spinnen ?! Hier wordt het echt herfst, winterjas soms al aan, kou en regen, en soms weer een dagje zon. Ga vandaag vijgen plukken o.a.. Zet'm op ! Groetjes Joke.

  • 12 Oktober 2014 - 20:02

    Gwen Dumbar:

    Leuk om les te geven. Leuk werk. Heb je al ontdekt dat men een soort "nee" schud en dat dat "ja " betekent? Dat veroorzaakte bij mijn lessen nogal wat verwarring in het begin.
    Succes met je lessen!
    Liefs, Van ons

  • 13 Oktober 2014 - 03:00

    Anna Rijff:

    Hallo,

    Dankje pap voor de support! En gwen ik heb het nog niet gemerkt heb het er met mijn host vader over gehad en hij zegt dat monniken lesgeven makkelijker is dan gewone kinderen dus daar ga ik maar vanuit! De dhal bath vind ik inderdaad echt lekker en die thee geloof ik nog niet gehad.

    Heei mam, ik geloof niet dat deze monnikjes dat doen. Ze zijn namelijk nog in de leer en leren dus over de rituelen van ht Boedhisme. Ze leren tot hin 18de en krijgen dan de keus of ze in het klooster willen blijven. Zo niet dannkan dat lastig zijn, omdat ze nooit echt zijn voorbereid op de buitenwereld. En als se blijven gaan ze werken voor jet klooster, dat houdt in dat ze in het klooster leraar, accountant ofzo worden. En de hoofd lama (?) gaat bijnmensen thuis rituelen doen.

    We hebben hier gewoon bedden, maar met keiharde matrassen. Ik lig samen met 1 meisje op de kamer en de ander ligt apart. De eerst blijft ong even lang als mij en Jennifer is hier nog 3 maanden en was er al een maand! Ze heeft veel gereisd en kan dus heel goed vertellen iver alles. De klamboe hangt niet.. Het plafond is niet hoog en heb hier eigenlijk geen last van de muggen :)

    Kus van Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: