Kindergarten - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Kindergarten - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Kindergarten

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 Oktober 2014 | Nepal, Jorpati

Dag 10, 10 okt 2014

Hallo lezertjesss,

Natuurlijk als ik deze ochtend wakkee wordt heeft er weer een nieuwe spin zoch gevestigd in de hoek van het plafond.. Maar goed het lijkt erop dat hij daar de rest van de dag blijft :) no worries! Deze ochtend gaat sloom voor mij en Jenniffer, terwijl Meredtih al opweg gaat naar Thamel. Na een heerlijke douche vraagt Chan of ik mee ga naar zijn kinderdagverblijf. Het is daar echt superschattig! En we hebben een goed gesprek over de engelse lessen en dat ik ook wat anders mag geven zoals wiskunde als ik me dar beter bij voel! En dat is echt een opluchting, want me engels is goed en toch niet zo goed als dat van een native speaker. Dus dat maakte me wat onzeker.

Daarna kan ik met Chan en de chinezen weer mee naar de Stupha en deze keer verteld Chan me van alles over de grote witte bol. Het schijnt dus dat er iets in zit, maar je kan er niet bij. Het is een soort van mysterieuze schat en niemand weet wat het is!! Vervolgens wil ik een presentje voor thuis kopen en doordat Chan erbij is krijg ik een veel betere prijs! Vorige keer dat ik hier was vroeg een vrouw 2200 rupee voor een klein zijde sjaaltje war iedereen met handen aan had gezeten.. Dus nee dankje! Doordat je hier met een local bent gaan ze je niet oplichten anders brengt die local geen touristen meer naar die winkel. Super fijn dus! Vervolgens helpt Chan me met et kopen van een simkaart en dat ie hier ook echt super goedkoop! Ik betaal 150 rupee(€1=npr120 ong) en daarvoor krijg ik 60 smsjes, 40 bel min en 50 mb's elke maand gratis, plus 50 nrp vrij besteedbaar en ik krijg een bonus. Dat is toch insane!!! Voor een euro dat elke maand gratis.. Dat zul je niet zien in NL. Ik vraag ernaar en dat komt dus omdat Nepaleze zoveel bellen, dat ze meer dan 40 min per dag bellen!

We gaan terug naar het kinderdagverblijf om de kinderen naar huis te rijden en dan ga ik naar huis. Jenniffer is de hele dag thuis gebleven vanwee de migraine, maar ze voelt zich beter en we praten echt voor 3 uur tot we gaan eten. Daarna geeft ze me een patch die ik 's nachts op me arm kan doen, omdat ik last heb van me schouder. Zo slim als ik ben heb ik waarschijnlijk mijn rugzak verkeerd opgetild en zonder het te voelen een spier verrekt. :/

Oohja de spin zit nog steeds in zijn hoekie! Dus ik kan veilig gaan slapen en morgen naar Bhaktapur :)

Byee byee x

  • 12 Oktober 2014 - 10:16

    Joke:

    Tja, locals betalen minder. Fijn dat Chan meekon. Wat het engelse lesgeven betreft, krijgen ze dit niet steeds van vrijwilligers ?! De een kan ze grammatica geven en een ander meer taalvaardigheid. Op welk nivo wordt er verwacht dat je les geeft ? Van taalspelletjes maar dan in het engels leer je ook heel veel. Heel veel plezier ! Joke. Ps deIpad doet raar dus als ik niet meer reageer is ie echt terziele liefs

  • 12 Oktober 2014 - 20:09

    Gwen Dumbar:

    Och jij hebt het met die spinnen wel te verduren. Nu ja de een heeft last van spinnen en de ander van muizen, maar bij ons is dat nu hopelijk verleden tijd.
    Jij kunt vast heel goed lesgeven, denk ik.
    Heerlijk die telefoon, dat geeft meer mogelijkheden.

    Liefs en sterkte met je lessen. Gwen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8371

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: