Blond tourist life - Reisverslag uit Dandagaun, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Blond tourist life - Reisverslag uit Dandagaun, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Blond tourist life

Blijf op de hoogte en volg Anna

17 Oktober 2014 | Nepal, Dandagaun

Dag 16/17, 17 oktober 2014

Heei lezers :),

Vandaag lijkt een dag anders dan andere.. Iedereen ziet er mooi of uitgedost uit en familie komt over de vloer. Als we er echter naar vragen is er een feestdag, dus het blijft een raadsel.
Als we na de les terug lopen zijn er ook een hele hoop hang jongeren opstraat. Hahah echt van die stoere boys in veel te warme kleding voor dit weer!

Door de regen van de afgelopen dagen besluit ik dat mijn modderige afgetrapte Allstars wel toe zijn aan een wasbeurt! Ja hoor na een middag je drogen zie je het resultaat. Ik had ook per ongeluk bleek gekocht de me veters zijn weer een stuk witter :)

In de middag besluiten we om vandaag Kathmandu durbar square te bezoeken. Het is er erg druk en het eerste plein wordt M al achterna gezetten door 2 verkopers die haar heel graag hun waren willen verkopen! Als we verder lopen blijkt het hier heel normaal te zijn. De straat verkopers en 'gidsen' zijn heel opdringerig een eentje heeft zelfs het lef om me 'honey' te noemen. Bah! Afgezien van de mensen zijn de gebouwen die voorheen tot de koninklijke familie behoorde prachtig! ( voorheen aangezien ze zijn uitgemoord aantal jaar geleden). Het houtsnijwerk is ontzettend gedetailieerd en je kunt er honderde foto's van schieten, maar dat heeft geen zin. Om aan de drukte te ontsnappen begeven we ons naar een rustig koffie tentje, waar ik heerlijke hot honey lemon tea drink! Er ligt ook een krant en we vernemen het nieuws van de 21 mensen die zijn omgekomen in de Annapurna regio :/. Precies de plek waar ik ook wil gaan trekken.

In de lonely planet stond dat er om 6 uur bij het crematie centrum prachtige gebeden worden gedaan dus begeven we ons daarheen. Daar aangekomen verteld een 'gids' dat over een kwartier het loket dicht gaat en je geen entree meer hoeft te betalen en we zitten er ook niet echt op te wachten om voor een halfuurtje 10 p.p. te betalen. En dat terwijk we de gebouwen niet eens kunnen zien. We wachten dus een tijdje, maar het blijkt kletskoek en we worden alleen maar lastig gevallen door bedelaars en verkopers! Staan is ook wel gezellig daar niet van. Als er dan nog een verkoper komt die vraagt waar we vandaan komen hebben we er de grootste lol in hem te vertellen dat we uit Japan komen :p. Deze grap houden we aan, voor wie het vraagt kom ik uit ijsland ofzo!

Dag 17

Het is de laatste dag voor het weekend en de les gaat prima, tot 1 van de monnikjes de ander heel hard slaat om onverklaarbare reden. We hebben de regel dat ze niet mogen slaan of vechten maar in hun cultuur is het normaal om zo iemand af te straffen. Het getroffen jong lijkt veel pijn te hebben en huilt ontzettend! Ik probeer hem te helpen en haal hem uit de drukte van de klas, maar de taalbarrière voorkomt dat ik echt iets voor hem kan betekenen. Aan het einde van de les doen we gezellig een groepsfoto zodat we onze monnikjes niet kunnen vergeten <3

Op de weg terug merk ik weer eens hoeveel je hier als blonde buitenlander wordt nagekeken... Het is tijd voor een andere haar kleur :). Thuis heb ik eindelijk weer eens wifi en ik kom erachter dat de andere vrijwilligers gister met ze alle uiteten zijn geweest.. Het is jammer, want ik had erbij willen zijn. Het maakt uiteindelijk niet uit ik heb een andere leuke avond gehad ^^. Het is ook weer een moment van besef voor mij dat ik dit alleen doe net als alle andere. En dat je dus ook beter op niemand kunt bouwen aangezien je het zelf allemaal moet regelen!

Terrance neemt contact met me me op en wil met ons uiteten vanaaf, maar daarna blijkt dat hij thuis wordt verwacht. Jammer voor Terrance want Jen, M en ik gaan wel lekker erop uit. We vinden een Tapas restaurant wat heel goed blijkt te zijn, met uitzicht op de Stupha boudha :) Het is er erg gezellig en het eten is heerlijk, alleen tapas hapjes zijn wat groter dan normaal waardoor we een tafel vol hebben en ons helemaal te pletter kunnen eten. Yummieeeeee! Leuk feit is dat dit me eerste keer tapas is en dan meteen met zo'n uitzicht!

Groetjes Annaaaaaaa

  • 19 Oktober 2014 - 08:35

    Itske:

    ...en wat voor kleur gaat het worden? Spannend! Xx

  • 19 Oktober 2014 - 11:21

    Jaap:

    Het wisselt vaak van land tot land hoe opdringerig verkopers zijn, maar als ze dat zijn blijft het voor je altijd irritant. In Turkye werden we zelfs onbeleefd, omdat we het soms spuigzat waren. Als ik je verhaal verder lees denk ik dat je er inderdaad goed aan doet het te zien als een reis die je maakt en waarbij er mensen je op je pad komen waarmee je een tijdje optrekt en het gezellig hebt, maar het blijft jou reis en wat al die ervaringen, kom je straks terug. Dat pakken ze je niet meer af.
    Stuur eens een foto van de nieuwe haarkleur, want we zijn natuurlijk reuze benieuwd of we onze dochter nog herkennen.

  • 19 Oktober 2014 - 20:33

    Droo:

    Annaaa omg een andere haarkleur!
    Ik ben voor hahaha
    Super vet en moet je echt doen, echt tof!

    Love, me <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8368

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: