Thamel - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Thamel - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Thamel

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Oktober 2014 | Nepal, Jorpati

Dag 18, za 18 okt 2014

Haai peeps,

Soo todaay is finnallyy another lazy daaaayyyyy! Whee weekend :) Terrance, Jen en M gaan heel vroeg in de ochtend de himalaya vlucht maken en ik blijf een beetje jaloers achter bij onze host family om 6 uur 's ochtends. Ja zo'n vlucht kost veel centjes die ik er niet aan kwijt wil zijn.. Too bad for mee. Het geeft niet aangezien ik toch al wakker ben om 5.30 wil ik een foto maken van de zonsopgang.. Nou mooi niet dus he! De zon is al op, maar goed, het uitzicht blijft vastleg waardig :)

Ik hang wat rond en probeer wat details over de rest van me reis op een rijtje te krijgen als ik tegen 10en een belletje krijg van Terrance om naar hun toe te komen. Ik ga naar de hoofd weg om een taxi te nemen en wordt er meteen door eentje letterlijk achtervolgd :/. Ik negeer hem en loop verder, want ik kan er beter eentje hebben die geen eng gedrag vertoond. Ik in de taxi, waar ik Terrance zou bellen, blijk geen beltegoed meer te hebben. Dus al zenuwend hoop ik dat ik op de goede plek eindig en dat is ook het geval :) Daar vind ik ze per geluk in de supermarkt en ik koop gelijk haarverf... TAM TAM TAM. In bruin natuurlijk.

We eten bij een heerlijke bakkerij met een ontzettend goor toilet en gaan dan richting Thamel. In thamel gaat M haar eigen weg en ga ik met Jen en Ter opzoek naar een toilet!!!(dat naar zeggen en spreken 'schoon' is). In een restaurant vind ik opluchting en dan gaan we verder opzoek naar een massage spa ^^ We zoeken alledrie wat anders uit en zullen de komende 2,5 uur onder de pannen zijn. Het was me eerst massage ooit en het was Hééérlijk! Vervolgens wordt het al laat en eten we wat bij hetzelfde restaurant. Ik drink voor het eerst in me leven een Mojito. Er zijn best veel dingen die ik blijkbaar nog nooit heb gedaan. Hahah. Vervolgens ondergaat Ter een zware zoektocht naar een taxi die ons tegen een eerlijke prijs thuis brengt (ter eerst naar pepsi cola en dan wij naar huis). We vinden er 1 maar worden er zonder pardon uitgegooid bij zijn 'vriend' die ons het dubbele vraagt, maar uiteindelijk vinden we een taxi.
Thuis eten en dan naar bed ^^

Night x ( all relaxed en met ontspannen spieren :3)

  • 20 Oktober 2014 - 17:30

    Gwen Dumbar:

    Klinkt goed!! heb je je haar al geverfd. Ben benieuwd!
    O die vreselijk opdringerige verkopers...vroeger was het al zo, maar in Egypte vond ik het nog agressiever. Hoop niet dat dat in Nepal ook zo is geworden. Je zou wat Nepalese zinnetjes moeten leren als. Hoina (=nee) Zodat je minder toeristisch lijkt. Moet er even over nadenken, maar misschien kun je het je gidsen vragen.
    Liefs van ons. Gwen

  • 20 Oktober 2014 - 18:48

    Jaap:

    Volgens leer je het al aardig, maar het is wat gwen zegt, als je blijk geeft dat je een beetje de taal spreekt helpt dat vaak enorm, dan ben je in ieder geval niet meer de tourist die maar een week in kathmando verblijft. Aan de manier waarop je schrijft begrijp ik dat je al aardig wat kunt relativeren, ook al vind je dat nog moeilijk. Het nemen zoals het komt en er voor kiezen als je wil is volgens mij een van de belangrijke dingen die je leert op reis.
    We horen het graag als je geen blondine meer bent. Beetje in de zon en ook daar val je minder door op. Opgaan in de menigte zal wel nooit helemaal lukken.
    Heerlijk al die verhalen. We smullen er van en zijn stiekem jaloers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 8369

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: