Booking and looking - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Booking and looking - Reisverslag uit Jorpati, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Booking and looking

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Oktober 2014 | Nepal, Jorpati

Dag 21, di 21 okt 2014
2 jaar 9 maanden <3

Goodmorning dear,
Shine and rise!

Vandaag is een mooie dag. De dag dat ik 2 jaar en 9 maanden samen ben met de liefste jongen. Tijd vliegt en snel zal ik hem weer zien <3

Meredith gaat vandaag weg en is druk bezig met in en ompakken! Ze maakt er nogal een chaos van, maar dat gaat dan ook erg makkelijk met de hoeveelheid spullen die ze mee heeft en heeft gekocht hahahhaa! Echt bizar hoe groot het verschil kan zijn in hoeveel ik meeneem en iemand anders mee sleept. Ik hoef vandaag en de rest van de week niet meer naar het klooster, want me 2 Nieuw-Zeelandse vrienden nemen de klas over en vanaf woensdag begint het Tihar festival. Het Tihar festival is een Hindoe festival wat groots wordt gevierd, maar de monniken hebben vaak ook vrij. Daarbij wil ik thuis zijn als M weggaat en ik kan haar ook hier en daar helpen met inpakken! Je zou denken dat een vrouw van 30 wel een backpack kan inpakken, maar dat valt tegen hahaha. Met wat hulp van mij gaat er nog wat eten in en dan gaat ze de taxi halen. Vervolgens moet de bagage nog 3 verdiepingen naar beneden. Vol verbazing kijkt M toe hoe ik gaar rugzak(vrij licht eig) op me rug slinger en de trap af dender.. Jaja ik ben sterker dan ik lijk ;) Uitzwaaien en tot weerziens in Pokhara!

In me Kurtha Suruwel zet ik zelf koers richting Thamel. Deze keer voor het eerst in me uppie erop uit. Klinkt echt gek aangezien ik al 3 weken weg ben! Ik hoopte met me kurtha wat minder op te vallen, maar helaas ik wordt nu eerder aangesproken over me mooie outfit. Ze hebben er in ieder geval waardering voor :). Vervolgens boek ik me bungeejump en Canyon swing, terwijl ik me stoer probeer te houden haha:|. Tot slot koop ik 2 kaarten van pokhara een boek en de bus tickets naar Chitwan. In de tweedehands boekwinkel zie ik boeken van Paulo coelho <3. Dat heeft voor mij een speciale betekenis, omdat het boek de Alchemist me heeft geholpen me hart te volgen en deze reis te maken!

Hup terug naar huis en eten. Met Jen kijken ik 2 halloween films, maar vooral de laatste gaat ook over liefde en dat hakt er zeker vandaag wel even in..
Ik heb een beetje Traan ogen en graap tegen Jen dat ik wel wat komkommers op me ogen zou willen leggen. Meteen komt ze aanzetten met iets soort gelijks hahah.. ze heeft echt alles!

Groetjes vanuit Nepal x

  • 24 Oktober 2014 - 13:37

    Itske:

    Gefeliciteerd met jullie jubileum, kan me voorstellen dat je even een vlaag van heimwee hebt! Maar gelukkig valt er genoeg te beleven daar. Veel plezier!! :) xx

  • 24 Oktober 2014 - 13:47

    Gwen Dumbar:

    O ja, bah wat voel je je dan kaal en leeg. Doodnormaal, maar ellendig. En dan nog met de liefste jongen (Gefeliciteerd) zo ver weg en je ouders en broer ook nog.Trouwens wat dat chaotisch pakken betreft...ik ben 56 en kan het weliswaar beter dan toen ik 27 was, maar...men noemde mij "de chaoot op doorreis" indertijd...;-) Dus misschien kun je die pak- en organisatiekwaliteiten ook elders inzetten?

    O dat Tiharfestival had ik graag meegemaakt. Lijkt me prachtig. Benieuwd naar je verhalen hierover. Nou je lesgeven was dus van korte duur. Krijg je nog een andere taak?

    Heb je een foto van jou in kurtha?

    Trouwens ik geloof dat de dochter van een Nepalese vriendin van mij, opgegroeid en opgeleid in USA op het moment in Kathmandu is (ik weet het niet zeker). Vind je het leuk als ik dat uitzoek en een contact voor je leg? E-mail me dan maar even:gwen@gra-cv.com Zij is ongeveer 24 jaar, dacht ik.
    Liefs van ons, Gwen

  • 24 Oktober 2014 - 13:51

    Jaap:

    Wat heerlijk om dit weer allemaal te lezen. Lekker zelfstandig ben je aan het worden. Uiteraard veel liefs van ons en je zult Bas snel weer zien, want de tijd gaat snel. Geniet van elk moment en er zijn geen pieken als er ook geen dalen waren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8367

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: