terug naar Kathmandu - Reisverslag uit Chhapro, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu terug naar Kathmandu - Reisverslag uit Chhapro, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

terug naar Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Anna

07 Oktober 2014 | Nepal, Chhapro

Dag 6/7, 6/7 okt 2014

Lieve lezers,

6 oktober was de laatste dag van mijn Trekking door Dhading.. Jammer want de natuur was echt heerlijk en je gaat je echt ZEN voelen ^^

Het zou 1,5 uur lopen zijn van ons bergdorpje naar de bus halte, maar binnen één uur denederen we naar beneden. Onze gids heeft gergeld dat er in de bus 4 plaatsen zijn 'gereserveerd'! De bus die arriveerd lijkt overvol, maar iedereen moet gewoon uistappen zodat wij naar de achterbank van de bus kunnen schuifelen en daar met ze viertjes krap opelkaar kunnen zitten. Het klinkt erg comfortabel, maar voelde ons vooral schuldig tegenover de nepalese die gewoon 4 uur moesten staan! Ietwat ongerust ook over onze bagage op het dak moesten we het er dan maar mee doen. Eenmaal in de bus, waar we nog 4 uur in zullen zitten, beginnen onze maagjes aardig te knorren.. Gelukkig voel je het niet erg door het gehobbel van de bus over de slechte kronkelige bergweg. Na 3 uurtjes is er eindelijk een stop en regelt Rajesh een zakjechips voor ons, waarmee we het halen tot Kathmandu. Met een pijnlijk zitvlak storten we ons daar op de wifi, die we 5 dagen moesten missen, en op een bord eten. Dan is het tijd om met de taxi naar ons afgelegen hotel te gaan. Het hotel ligt in een slechte wijk met EXTREEM slechte wegen.

Het hotel valt zwaar tegen na de warme sfeer die we tot nu toe hebben ervaren :/ we krijgen wat intro papieren met een ontzettend vaag contract! Gelukkig ontmoeten we bij het eten de 3 andere vrijwilligers en de sfeer is okee. Moe en overrompeld vertrekken we naar ons bed.

De volgende dag zitten we om 8.30 aan ons ontbijt en krijgen we ons introductie programma voor de komende 2 dagen. Het klinkt allemaal prima en na de taalles verheugen we ons op het sightseeing! Het valt echter zwaar tegen.. Het meisje neemt ons op sleeptouw, maar verteld ons niks en als we dan in bannuth zijn bij een prachtige tempel krijgen we een halfuurtje om alles te bekijken en vervolgens wil ze alleen maar terug naar het hotel. Het enge wat ze verteld is dat je met de klok mee om de tempel moet lopen en wat de betekenis is van het gezicht op de toren.. We maken er zelf gewoon het beste van :)

We willen eigenlijk naar de Monkeytempel, maar naar haar zeggen kan dat niet meer! We maken er het beste van en settelen ons op het dakterras voor een potje kaart. De heldere lucht kan hier in eens plaats maken voor stort regen met dikke druppen! Waarschijnlijk ook de reden dat veel Nepalese met een multi functionele paraplu rondlopen Hahaa.

Bij het avondeten horen van Terrance( een vrijwillger met een ander intro programma) dat we de mensen van de VSN(de vrijwilligers organisatie) waarschijnlijk gewoon niet kunnen vertouwen als het bijvoorbeeld om eerlijke deals gaat. Ze onderhandelen met verkopers in het Nepalees en zeggen een goede prijs voor je te hebben, maar door een conflict met de verkoper komt hij erachter dat ze gewoon commissie proberen te krijgen op deze manier! En ze zijn waanzinnig geïrriteerd als je de tijd wil nemen ok ergens rond te kijken. Gewoon totaal geen interesse in hun werk zoals wij vandaag ook merkte!

We besluiten morgen het heft in eigen hand te nemen, want we betalen ze tenslotte hiervoor dus dan mogen ze ons ook wel wat bieden! Na veel gepraat gaan we richting ons bed. Ik ben zo moe van alles dat ik met kleding en al, licht aan en Julie nog ongeveer pratende tegen me inslaap val

Hahahahahaah. Wel wat minder om je nog eens midden in de nacht om te kleden, maar alle indrukken eisen zijn tol op!

Weltruste

  • 08 Oktober 2014 - 21:17

    Gwen Dumbar:

    Lieve Anna,

    O ja...iedereen vindt het doodnormaal dat ze plaats moeten maken voor je en jij voelt je enorm schuldig en verwacht boze gezichten, maar die kreeg je niet. Ja wat mooi is die tempel hè? jammer die vervelende ervaring met de gids. Benieuwd hoe jullie het oplossen en hoop dat jullie betere ervaringen hebben de komende dagen. Was het een Nepalese of een Nederlandse?
    Niet gek dat je moe bent, want je bent nog maar net een weekje weg en kijk wat je al aan indrukken en belevenissen hebt gehad.
    Nieuwtje bij ons vandaan dat we sinds gisteren twee kleine kittens hebben. Rood/wit en schattig en speels.
    Geniet maar weer en dan kijken wij weer uit naar je mooie verslag wanneer je daar zin en tijd voor hebt.
    Liefs, Gwen

  • 08 Oktober 2014 - 21:36

    Itske:

    Heej lief nichtje! Wat een avontuur nu al|!! En getver... die spinnen!! Haha kan me voorstellen dat dat niet gaat wennen ;) Ik hoop dat jullie straks inderdaad wat meer jullie eigen gang kunnen gaan en alles goed kunnen gaan bekijken, daarvoor ben je er inderdaad! Heel goed van je. Ik zou zeggen, goed bezig, kom voor jezelf op en geniet!! Maar dat doe je volgens mij volop! Dikke kus!! <3

  • 09 Oktober 2014 - 09:15

    Joke:

    Hai meis dat je moe bent verbaast me ook niks, is heel logisch. Je zit in een roolercoaster van indrukken. Het zal vast wel lukken om het te regelen. Sterkte en knuffels. Je ma.

  • 13 Oktober 2014 - 02:45

    Anna Rijff:

    Hooi hooi,

    De organisatie VSN is helemaal nepalees dus dat verklaard ook wel wat. Dat meisje was daar ook al echt 20 keer geweest waarschijnlijk. Wat denkittens betrefd.. Ik ben super jaloeeeers!! Als ik terug ben kom ik ze zekee bewonderen ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8395

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: