Ramro mitho - Reisverslag uit Paknajol, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Ramro mitho - Reisverslag uit Paknajol, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Ramro mitho

Blijf op de hoogte en volg Anna

05 Oktober 2014 | Nepal, Paknajol

Dag 5, 5 okt 2014

Namasté lezers,

Lekker uitslapen, lezen, ontbijten en genieten van de omgeving. Heerlijk is het die rust en je kunt zo goed ontspannen. Vervolgens hebben we ons gewaagd aan de 'douche', oftewel een emmertje water over je hoofd gooien een paar keer tot de zeep uit je haar is gespoeld.. Dan is die rivier ineens ook een luxe. De vlinders hier zijn niet bang en plots zat er 1 op Renske haar hand.

Na de lunch gingen we een stuk verder de berg op wandelen en gingen we langs wat huisjes in het dorp. Uitleg gekregen over het hindoestaanse geloof en lokale Nepalese drank geproefd (Rishka). Vervolgens bij een schooltje geweest en gezien hoe klein en onvoorzien het is. Wel een erg mooi uitzicht, aangezien het schoolplein ongeveer tegen een afgrond aan ligt.. Veilig he haha.

Verder omhoog was er weer echt een gave schommel met allemaal lieve kindjes, die maar al te graag op de foto wilde.. Natuurlijk is dat het moment dat me camera leeg gaat en ik heb me oplader in Kathmandu gelaten.. Stom stom stom.

Terug beneden hebben we guave geproefd en ook een vrucht die verwerkt wordt in een heerlijk lokaal zoet snoepje. Leuk, maar die vrucht is dus aardig zuur. Toen weer een uitzicht punt opgezocht om de prachtige zonsondergang te zien, wat is het genieten hier met dat prachtige uitzicht!

Voor het avond eten waren we te gast bij een familie en we aten (natuurlijk) Dhal bath met warme buffalo melk achteraf. Hmmmmm! Van de lieve vrouw hebben we geleerd dat Ramro goed betekend en mitho lekker :D. Daarna hebben we ontzettend gelachen met het kaarten en ben ik 2 keer aardig geschroken van 2 enorme spinnen.. Nee dat went echt niet

  • 06 Oktober 2014 - 13:45

    Dronika:

    Dhaal bhath!! Kijk, dat is nou een gerecht that I knooowww. Lekker is dat he hahaha

  • 06 Oktober 2014 - 13:50

    Gwen Dumbar:

    O ja die douche...de mooiste douche die ik heb meegemaakt daar was een verfblik met geperforeerde bodem waar gaatjes in zaten. Je gooide een emmer erin leeg en ging er dan snel onder staan en dat werkte prima.
    O ja die mooie schommels. Wel gaaf dat jij net die prachtige festivals van Dashain mee maakt en het lichtjesfeest in november gaat meemaken. Die laatste viel net buiten mijn tijd en dat leek me zo mooi. Wat krijgen jullie veel mooie voorlichting en wat heerlijk al die lieve mensen waar jullie te gast zijn.
    Lekker hè Dahl Bath? Heb je ook al de cardamommelkthee geproefd?
    Brr je hebt het wel te verduren met die spinnen. We genieten (en ik vanwege de herinnering) nog in het bijzonder, van je reisverslagen en je schrijft heerlijk onderkoeld en beeldend. Dank je.
    Nu moet ik snel weer aan het werk. Hier is het bewolkt en een beetje miezerig en 16 graden. O ja die sneel zonsopgang en ondergang die je in eerdere blogs noemde herinner ik me ook. En heb je al gezien dat je anders naar maan en sterren kijkt daar?
    Je vader en moeder waren zaterdag hier en het was gezellig hen te zien.
    Heel veel liefs van ons drieën en tot de volgende keer, Geniet heerlijk verder!

  • 06 Oktober 2014 - 14:47

    Nina:

    Heee lieffie!
    Love the stories. Ik zit hier in het HVA gebouw al je blogs te lezen en echt te inbeelden hoe het er allemaal uitziet daar.
    Echt zo leuk dat je al zoveel vette avonturen hebt beleefd :D (ben wel een beetje jaloers hoor)
    en OMG die spinnen... ik wil daar niet eens over nadenken, zoooooo eng!
    En die feesten en festivals zijn ook vast heel magisch :> awesomeeee
    GENIETGENIET :D
    ik mis jee <4
    HEEL VEEL KNUFFELSSSS HOLD ON TO YOUR ELEPHANT <4 <4

    lebbersssss xxxxx nina

  • 06 Oktober 2014 - 15:16

    Frieda:

    Hoi Anna,
    Wat leuk dat je dit blog bijhoud zodat we mee kunnen genieten van je prachtige reis.
    Kijk al uit naar je volgende verslag.
    Ik weet nu al dat het geen land voor mij is met al die vreselijke beesten en hoop dan ook voor
    jou dat je hier aan gaat wennen.
    Heel veel plezier verder en geniet ervan.
    We blijven je volgen.
    Groetjes Frieda.


  • 06 Oktober 2014 - 20:32

    Joke:

    Even lijk je heel dichtbij. Ik geniet van je verhalen, ben razend nieuwsgierig naar foto's. Meid heel veelsterkte met de spinnen, geniet verder maar. Hele dikke lange kuffel, je ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8400

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: