Trekking - Reisverslag uit Paknajol, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Paknajol, Nepal van Anna Rijff - WaarBenJij.nu

Trekking

Blijf op de hoogte en volg Anna

04 Oktober 2014 | Nepal, Paknajol

Dag 4, 4 okt 2014

Hallo lieve lezers,

Ik heb vannacht eindelijk heeeeeerlijk geslapen! Werd alleen ineens wakker en dacht een beest te zien, maar bij nadere inspectie met een zaklamp bleek het slechts onderdeel van mijn droom wereld waar ik snel naar ben teruggekeerd.. Gahahah :p

'S ochtends zouden we 9.30 weg maar we waren er op voorbereid nu dat dat in Nepalese tijd 11 uur betekend, dus rustig een boekje gelezen ontbeten en onze tas ingepakt. Vandaag gaan we verder naar het volgende plekje, een hutje boven op de berg. Dus houden we voor vetrek nog een fotosessie met ons lieve gastgezien :), om vervolgens met onze rugzak in de volle zon de berg op te wandelen, terwijl we ons hijgend in het zweet werken blijkt dat wij uit de lage landen gewoon te snel lopen.

Als we door het dorp lopen worden we behoorlijk nagekeken, maar het is niet erg want ik kijk gerust terug. Het verlangen om een Nepalese outfit aan te schaffen groeit ook met de dag, die kleding ziet er zo mooi uit <3.
De vader van Rhadjes gaat mee de berg op, dus we wachten even want hij gaat 'boodschappen' doen. We nemen om de tijd even een pauze in de schaduw, maar naarmate de tijd en de stijging van het pad toenemen volgen de pauzes elkaar sneller op. De pauzes zijn helemaal niet erg, want dan kunnen we goed van het uitzicht genieten. Ik verbaas me erover hoeveel en vaak de Nepalese met elkaar bellen en dat ze in de bergen bereik hebben! Het wordt duidelijk nadat we de zoveelste Nepalees moeiteloos omhoog zien lopen dat het voor hun gewoon dagelijkse kost is.. Pfoe dat scheelt op onze eigenwaarde.. Haha :D. Onderweg zien we een suiker plant, een blad wat kan bellen blazen en een zwarte slang snel weg kronkelen. De indrukken houden niet op.

Na 4 uur wandelen en stijgen bereiken we het hutje waar we heerlijk uitrusten en van waar we onze eerste witte bergtoppen zien. Een prachtig uitzicht en een nog mooiere zonsondergang. We eten lekkere krackers met pindakaas en later noedelsoep! Hmmmm.

Na wat geklets, gekaart en gelees besluiten we richting bed te gaan, wat heel goed gaat tot we een enorme spin ontdekken. Het eindigde ermee dat we een spin hebben gedood op dierendag :/ en ik in me bed voor de tweede keer een blog schrijf over vandaag. Ja dat krijg je als je hem niet opslaat -___-

Groetjes van mij!! X


  • 06 Oktober 2014 - 13:38

    Gwen Dumbar:

    Nepali time. Nadat ik 6 maanden tevergeefs op anderen had gewacht was ik eens veel te laat komen opdagen en laat dat nu net een Nepalees zijn die rekening hield met European/Dutch time. oef.
    Wat schrijf je enig, Anna. Dank je wel. Liefs van ons, Gwen

  • 06 Oktober 2014 - 13:43

    Dronika:

    Hahaha slimmerik Anna! Wel je stories opslaan he!❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hallo lezer, ik ben Anna Rijff uit Almere, 18 jaar en avontuurlijk. Ik heb nog nooit een lange reis gemaakt alleen dus ik ben een beginner. Ik heb dit jaar een tussen jaar en zal volgend jaar pas beginnen met mijn studie. Ik hoop dit jaar meerdere reizen te maken, maar deel 1 zal mij voor drie maanden meevoeren in de wereld van Nepal en India

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8399

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 24 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: